Social Impact Vouchers - strategia biznesowa
Efektem intensywnych prac z ostatnich kilku tygodni jest wypracowana strategia wprowadzenia i rozwoju na polskim rynku funduszu typu social impact fund wspierającego rozwój kompetencji IT wśród kobiet, które chcą wrócić na rynek pracy.
Opracowany dokument prezentuje model biznesowy, w tym krótko i długoterminowe cele strategiczne. Dookreślono w nim także grupy docelowe i interesariuszy projektu. Szczegółowo omówiony został proces działania instrumentu, zarówno z punktu widzenia kandydatek=kobiet wracających na rynek pracy, jak również ich potencjalnych pracodawców.
Aby w Polsce móc skutecznie zrealizować założenia systemu voucherów, który pomoże kobietom wrócić do aktywności zawodowej, konieczne jest:
- stworzenie sieci partnerów wspierających program;
- opracowanie łatwego i przyjaznego systemu uczestnictwa w programie;
- zaprezentowanie uczestniczkom atrakcyjnych ofert pracy i umożliwienie im zdobycia kompetencji, na które jest zapotrzebowanie;
- opracowanie programu szkoleniowego, który odpowiada dokładnie na potrzeby pracodawców;
- coaching i wsparcie, które pozwolą kandydatkom poczuć się dobrze w nowej rzeczywistości.
Social Impact Vouchers (SIV) to międzynarodowy projekt, którego głównymi założeniami są: wsparcie osób nieaktywnych zawodowo i pilotaż innowacyjnych narzędzi na rynkach pracy w 8 krajach partnerskich – Polsce, Austrii, Czechach, Niemczech, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech.