" />

Wspieramy akcję #MożnaInaczej

Dodano: 2020-06-10

PRACA Z SENSEM. ZARABIANIE Z SENSEM. WYDAWANIE Z SENSEM. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ SPOŁECZNA MA WIĘKSZY SENS.

Zaufani dostawcy, lokalnie działające punkty usługowe i sklepy, szacunek dla zdrowia i zdrowej żywności, a także wrażliwość społeczna - to wartości, które w ostatnim czasie wybrzmiewają wyraźniej w postawach wielu konsumentów. Wydaje się, że okres pandemii koronawirusa zapoczątkował proces zmian w zachowaniach i przyzwyczajeniach konsumenckich Polaków. 

Zatrzymaliśmy się trochę. Bardziej cenimy sobie teraz doświadczanie, realny kontakt z ludźmi, troskę o zdrowie, dopiero w dalszej kolejności pragnienie nowego produktu czy usługi. Czy ten trend ma szansę utrzymać się dłużej? Czy biznes społeczny i wartości z nim związane - mają szansę zaistnieć na szerszą niż dotychczas skalę? My wierzymy że tak - i dlatego przyłączamy się do akcji #MożnaInaczej, promującej nowe nawyki konsumenckie. Inaczej, czyli jak? - Społecznie. Odpowiedzialnie. Lokalnie.

Badanie Experience Institute z kwietnia 2020 r. pokazuje, że czasowa niedostępność zakupów i usług uświadomiła wielu osobom, że świat prostej konsumpcji, nieograniczonego posiadania i ciągłego kupowania - jest pusty, może nawet próżny. Czas izolacji przypomniał nam, co jest naprawdę ważne. Daje się zauważyć trend powrotu do wartości opartych na bliskich relacjach z innymi, przywiązaniu do lokalnego otoczenia i dbałości o jego rozwój. Wartości te doskonale definiują to, co określa się mianem  p r z e d s i ę b i o r c z o ś c i   s p o ł e c z n e j. Właśnie teraz jest najlepszy czas na zmianę swoich nawyków zakupowych. Nasze codzienne wybory prawdziwie kreują rzeczywistość.

W marcu tego roku, tuż przed wybuchem pandemii, wystartowaliśmy z kampanią #WłaśniePoTo, promującą przedsiębiorczość społeczną. Obecna akcja #Możnainaczej - jest kontynuacją tego podejścia. Podejścia, w którym liczy się człowiek, jego otoczenie, uczciwość i praca z sensem - a nie tylko zysk.

Dlatego poznajcie i korzystajcie ze Spacerownika - bazy wiedzy o społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach https://www.ekonsument.pl/spacerownik/ Są tam nasze przedsiębiorstwa społeczne wspierane w ramach https://mowes.pl/, sa również inne, działające na terenie całej Polski. 

Obejrzyjcie spot promujący akcję: https://www.facebook.com/TurkusowyKlub/videos/291422342055243/

Więcej o akcji w porannym wydaniu audycji ŚniadaniewToku https://audycje.tokfm.pl/podcast/91604,-Mozna-inaczej-czyli-jak-beda-wygladaly-zakupy-po-pandemii oraz na https://turkusowyklub.pl/