ZAPYTANIE OFERTOWE: usługa badania przez biegłego rewidenta sprawozdań okresowych (CWD Plus)
Przeprowadzenie usług badania przez biegłego rewidenta sprawozdań okresowych, rocznego oraz końcowego z wykorzystania środków dotacji na realizację Projektu „Centrum Wsparcia Doradczego Plus”
I. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usług badania przez biegłego rewidenta sprawozdań okresowych, rocznego oraz końcowego z wykorzystania środków dotacji na realizację Projektu „Centrum Wsparcia Doradczego Plus” wraz z przygotowaniem sprawozdań z badania.
Projekt „Centrum Wsparcia Doradczego Plus” Fundacja Fundusz Współpracy realizuje, wraz ze Stowarzyszeniem Związek Miast Polskich, na podstawie Umowy nr DRS/BDG- II/POPT/36/22 zawartej ze Skarbem Państwa reprezentowanym przez Grzegorza Pudę – Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej w dniu 16 maja 2022 roku.
Działając na podstawie art. 150 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.), dalej UFP, w związku z art. 127 ust. 2 pkt 2 UFP w związku z art. 3a pkt 3b ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2021 r. poz. 1057), Minister udzielił Zamawiającemu dotacji na realizację zadania.
Dotacja jest współfinansowana w 85% ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz w 15% z budżetu państwa.
Na mocy ww. Umowy DRS/BDG-II/POPT/36/22 z dnia 16 maja 2022 roku Zamawiający zobowiązał się zrealizować Projekt w zakresie i na zasadach określonych w Umowie oraz zgodnie ze szczegółowym opisem Projektu, w tym zgodnie z harmonogramem realizacji Projektu i szczegółowym budżetem Projektu stanowiącymi element szczegółowego opisu Projektu. W szczególności zobowiązał się do przestrzegania i stosowania w związku z realizacją Projektu:
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. U. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.);
b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L 119 z 04.05.2016 r., str. 1);
c) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818);
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.);
e) przy wydatkowaniu środków finansowych z dotacji stosowania zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości, a w przypadkach przewidzianych ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2021 r. poz. 1129) - przepisów tej ustawy, przy czym Fundacja nie jest zamawiającym w rozumieniu przepisów PZP ;
f) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781);
g) Wytycznych Ministra Rozwoju i Finansów w zakresie wykorzystania środków pomocy technicznej na lata 2014-2020;
h) Wytycznych Ministra Rozwoju i Finansów w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego
oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020;
i) Wytycznych Ministra Inwestycji i Rozwoju w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020;
j) zasad wynikających z dokumentów dotyczących Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, w tym zasad wynikających z dokumentu pn. „Procedura dotycząca środków zwalczania nadużyć finansowanych w POPT 2014-2020”;
k) zasad informacji i promocji opisanych w dokumencie pn. „Księga identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014- 2020”
oraz w dokumencie pn. „Podręcznik Beneficjenta Funduszy Europejskich w zakresie informacji i promocji na lata 2014-2020”.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badania sprawozdań okresowego / rocznego / końcowego z realizacji Projektu, oraz sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu protokołu z badania ww. sprawozdań w podanych poniżej terminach:
a) do 10 czerwca 2022 roku – sprawozdanie okresowe za okres 01.04.2022-31.05.2022;
b) do 10 listopada 2022 roku - sprawozdanie okresowe za okres 01.04.2022-31.10.2022;
c) do 10 stycznia 2022 roku - sprawozdanie roczne za okres 01.04.2022-31.12.2022;
d) do 10 maja 2023 roku - sprawozdanie okresowe za okres 01.01.2023-30.04.2023;
e) do 10 lipca 2023 roku - sprawozdanie końcowe z realizacji projektu za okres 01.04.2022-30.06.2023.
Wyżej wymienione terminy mogą ulec zmianie w przypadku zmian w harmonogramie realizacji projektu. W przypadku zmian w harmonogramie realizacji projektu, które powodowałyby zmiany terminów złożenia sprawozdań za poszczególne okresy, Wykonawca zostanie o tym powiadomiony przez Zamawiającego na 7 dni przed datą rozpoczęcia badania sprawozdania okresowego / rocznego / końcowego.
-
Wzory sprawozdania okresowego / rocznego / końcowego oraz protokołu z badania sprawozdania okresowego / rocznego / końcowego określono w załącznikach do Umowy nr DSR/BDG-II/POPT/36/22, stanowiących integralną część tej umowy.
-
Zakres czynności do wykonania podczas przeprowadzenia pojedynczego badania sprawozdania musi być zgodny z zapisami Umowy nr DRS/BDG-II/POPT/36/22, a w szczególności dotyczy:
a) kompletności i poprawności rachunkowej w ramach realizacji umowy o dofinansowaniu projektu;
b) zgodności kategorii (kwalifikowalności) poniesionych wydatków i wysokości poniesionych wydatków z wydatkami planowanymi;
c) kompletności dokumentacji potwierdzającej poniesione wydatki;
d) zachowania terminów związanych z ponoszeniem wydatków;
e) zachowania terminów związanych z rozliczaniem się ze środków dotacji;
f) poprawności dokumentacji potwierdzającej poniesione wydatki;
g) poprawności dokumentacji pod względem zgodności z powszechnie obowiązującymi aktualnymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o finansach publicznych, ustawą o rachunkowości i ustawą Prawo zamówień publicznych, wszystkimi innymi wymogami Umowy nr DSR/BDG-II/POPT/36/22, w tym z wymienionymi w pkt I.1 niniejszego Zapytania Ofertowego.
5. Badanie będzie obejmować, w skali całego okresu realizacji projektu, średniomiesięcznie około 200 dokumentów.
II. Kod/y i nazwa CPV:
79212100-4: Usługi audytu finansowego
III. Źródło finansowania:
Koszt wykonania badania sfinansowany zostanie ze środków Projektu „Centrum Wsparcia Doradczego Plus (dotacja na realizację Projektu przyznana Umową nr DSR/BDG- II/POPT/36/22).
IV. Miejsce i termin realizacji zamówienia:
Audyt sprawozdań odbywał się będzie w siedzibie Zamawiającego w Warszawie przy
ul. Górnośląskiej 4A w terminach określonych w pkt I.2 niniejszego Zapytania Ofertowego.
V. Wymagania względem Wykonawcy:
1. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania udokumentowanych uprawnień niezbędnych do wykonania badania sprawozdań finansowych, jak również powinien mieć odpowiednie doświadczenie z zakresu rewizji finansowej, w szczególności:
a) jest firmą audytorską na mocy ustawy z dnia 11.05.2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089 z późn. zm.);
b) posiada wpis na listę firm audytorskich prowadzoną przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów;
c) powinien wykazać się w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wiedzą i doświadczeniem w realizacji zamówienia w postaci należytego wykonania co najmniej trzech zakończonych badań finansowych projektów realizowanych ze środków Unii Europejskiej oraz ze środków budżetu Państwa, o budżecie nie mniejszym niż 1.000.000,- PLN (słownie: jeden milion zł.). Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawcy przedłożą wykaz usług takich usług wraz z dowodami potwierdzającymi należyte ich wykonanie (referencje wystawione przez zamawiających lub umowy, faktury, protokoły odbioru, itp.);
d) Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje zespołem przeprowadzającym badanie finansowe projektu, składającym się przynajmniej z dwóch osób, w tym co najmniej jedna osoba z zespołu musi posiadać uprawnienia biegłego rewidenta, oraz doświadczenie zawodowe nie krótsze niż 2 letnie.
1. Wykonawca oraz członkowie zespołu przeprowadzającego badanie w jego imieniu podejmą niezbędne działania w celu zapewnienia, żeby przy przeprowadzaniu badania na ich niezależność nie wpływał żaden rzeczywisty ani potencjalny konflikt interesów, relacje gospodarcze ani żadne inne bezpośrednie lub pośrednie relacje między badaną jednostką a firmą audytorską, członkami zespołu wykonującego badanie, członkami sieci, do której należy firma audytorska, kierownictwem firmy audytorskiej lub osobami związanymi z nimi stosunkiem kontroli.
2. Wykonawca oraz członkowie zespołu przeprowadzającego badanie w jego imieniu zobowiązani są zachować w tajemnicy wszystkie informacje i dokumenty, do których mieli dostęp w trakcie wykonywania czynności rewizji finansowej. Obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej nie jest ograniczony w czasie.
VI. Kryteria oceny ofert:
1. Wynagrodzenie brutto w PLN (łącznie za badanie 5 sprawozdań z realizacji Projektu) - 100%
Ad.1 Cena
Punkty za kryterium „Wynagrodzenie” zostaną obliczone według wzoru:
Wynagrodzenie oferty najtańszej
-------------------------------------------- x liczba możliwych do uzyskania punktów = liczba punktów Wynagrodzenie oferty badanej
W toku badania i oceny ofert Fundacja może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
VII. Sposób przygotowania oferty:
-
Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania
ofertowego.
-
Oferta powinna być wypełniona na komputerze i w języku polskim i podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Podana w ofercie wysokość wynagrodzenia powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie może ona ulec zmianie w trakcie trwania umowy.
-
Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w zapytaniu ofertowym i załącznikach i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.
-
Oferty przygotowane niezgodnie z wymaganiami niniejszego zapytania, złożone na innym druku, niekompletne lub po terminie, nie będą podlegać ocenie.
-
Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.
VIII. Dokumenty wymagane od Wykonawcy:
1. oferta zgodnie z Załącznikiem nr 1,
-
zaświadczenie o wpisie na listę firm audytorskich prowadzoną przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów,
-
informację o kluczowym biegłym rewidencie wraz z zaświadczeniem o wpisie do Rejestru Biegłych Rewidentów (w tym CV kluczowego biegłego rewidenta potwierdzające doświadczenie zawodowe),
-
oświadczenie o spełnieniu wymogów niezależności złożone osobno przez biegłego rewidenta jak i firmę audytorską,
-
wykaz usług wraz z referencjami potwierdzającymi należyte ich wykonanie,
-
kserokopię polisy ubezpieczeniowej OC zakresie w wykonywanej działalności, obejmującej usługi z zakresu objętego zamówieniem.
IX. Osoba z FFW uprawniona do kontaktu:
Marek Żyła – Dyrektor Biura Finansowo-Administracyjnego, tel.602-617-888, adres e-mail: mzyla@cofund.org.pl
X. Ofertę należy przekazać w terminie do:
27 maja 2022 r. do godz. 09:00 w jednej z form wskazanych w pkt. XI
XI. Ofertę można:
-
przesłać pocztą /przesyłką kurierską na adres: Fundacja „Fundusz Współpracy”,
ul. Górnośląska 4a, 00-444 Warszawa - decyduje data i godzina wpływu do Fundacji,
-
przesłać e-mailem na adres: mzyla@cofund.org.pl – decyduje data i godzina wpływu na skrzynkę odbiorczą Zamawiającego,
-
dostarczyć osobiście do kancelarii Fundacji Fundusz Współpracy, przy ul. Górnośląskiej 4a, 00-444 Warszawa - decyduje data i godzina wpływu do Fundacji.
XII. Inne postanowienia
-
Niniejsze Zapytanie Ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego: Fundacji Fundusz
Współpracy do zawarcia umowy.
-
Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość autorskich praw majątkowych do utworów powstałych w wyniku realizacji Umowy, bez żadnych ograniczeń czasowych i terytorialnych, na wszelkich znanych w chwili zawarcia Umowy polach eksploatacji, w tym określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 666, ze zm.), a w szczególności w zakresie:
a) utrwalania, kopiowania, modyfikowania, wprowadzania do pamięci komputerów i serwerów komputerowych,
b) utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
c) wystawiania na publiczną prezentację (na ekranie), w tym podczas seminariów i konferencji, a także publicznego udostępniania w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
d) wykorzystywania w materiałach wydawniczych oraz we wszelkiego rodzaju mediach audio - wizualnych i komputerowych,
e) prawa do korzystania z utworów w całości lub z części oraz ich łączenia z innymi utworami, opracowania poprzez dodanie różnych elementów, uaktualnienie, tłumaczenie na inne języki,
f) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
g) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt 6 – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym. -
Termin związania ofertą: 30 dni od zakończenia terminu składania ofert.
-
Fundacja zastrzega sobie prawo do unieważnienia prowadzonego zapytania bez podania przyczyny w każdym czasie, również po złożeniu i rozpatrzeniu ofert, a także zastrzega sobie możliwość nie dokonania wyboru.
-
Fundacja może prowadzić negocjacje cenowe z Oferentem, którego oferta została wybrana.
-
Po wyborze najkorzystniejszej oferty FFW oraz przeprowadzeniu ewentualnych negocjacji, Fundacja wezwie niezwłocznie oferenta, który złożył najkorzystniejszą ofertę, do zawarcia umowy. Jeżeli w terminie 7 dni od wezwania do podpisania umowy Oferent nie zawrze umowy, Zamawiający może podjąć negocjacje z oferentem, którego oferta była następna w kolejności.
-
Od dokonanego wyboru nie przewiduje się możliwości złożenia odwołania.
XIII. Obowiązki Administratora Danych związane z ochroną danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych zawartych w ofercie jest Fundacja „Fundusz Współpracy”, (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Górnośląska 4a, 00-444 Warszawa. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Górnośląska 4a, 00-444 Warszawa lub drogą e-mailową pod adresem: cofund@cofund.org.pl.
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
-
Dane osobowe o których mowa w ust. 1 są przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj. w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą.
-
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procesu realizacji zamówienia publicznego.
-
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej.
-
Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
-
Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
-
Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Urzędu Zamówień Publicznych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego.
-
Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora do 5 lat od czasu wyboru wykonawcy w procesie zamówień publicznych.
-
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
-
Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Podanie danych osobowych jest wymogiem do przeprowadzenia procedury wyboru wykonawcy. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości złożenia oferty.
-
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
XIV. Załączniki:
-
Formularz ofertowy;
-
Kopia Umowy DRS/BDG-II/POPT/36/22.
-
Szczegółowy opis Projektu pn. „CWD Plus” stanowiący Załącznik Nr 3 do Umowy;
-
Wzór sprawozdania (okresowego / rocznego / końcowego) stanowiący Załącznik Nr 5 do Umowy nr DRS/BDG-II/POPT/36/22;
-
Wzór protokołu z badania sprawozdania (okresowego / rocznego / końcowego) stanowiący Załącznik Nr 6 do Umowy nr DRS/BDG-II/POPT/36/22;
-
Wzór umowy na realizację usługi.