VARE - Wymagania kompetencyjne wobec osób oceniających postępy uczniów szkół zawodowych
Projekt jest realizowany w okresie od września 2015 r. do sierpnia 2017 r. w ramach programu Erasmus+ na podstawie Umowy Partnerskiej podpisanej z liderem projektu ECCTIS LIMITED z Wielkiej Brytanii. Partnerstwo obejmuje również przedstawicieli z Austrii i Słowenii.
Projekt skierowany jest do osób/instytucji odpowiedzialnych za ocenianie uczniów szkół zawodowych, a także organizujących mobilność uczniów szkół zawodowych. Dokonanie przeglądu wymagań kompetencyjnych jakie w krajach partnerskich są stawiane osobom, które zajmują się ocenianiem przyczyni się do zwiększenia przejrzystości osiągnięć zdobywanych poza granicami kraju i lepszego działania krajowych systemów ich uznawania.
Cele projektu:
Rozpoznanie istniejących wymagań w stosunku do osób/instytucji przeprowadzających ocenę w szkolnictwie zawodowym na poziomie 3 i 4 EQF w celu poprawy przepływu informacji nt. wymaganych kompetencji osób odpowiedzialnych za ocenę w krajach członkowskich. Służyć temu celowi będzie, opracowany przez partnerstwo, internetowy Katalog wymagań i dobrych praktyk w zakresie oceniania.
- Uczestnictwo w spotkaniach partnerskich;
- Analiza polskich dokumentów, rozporządzeń, wytycznych dot. wymagań kompetencyjnych wobec osób oceniających uczniów w szkołach zawodowych;
- Analiza dokumentów, rozporządzeń, wytycznych dot. wymagań kompetencyjnych wobec osób oceniających uczniów w szkołach zawodowych w Słowacji, Czechach, Łotwie, Litwie, Estonii i na Węgrzech;
- Współpraca z pozostałymi partnerami projektu w przygotowaniu Analizy Porównawczej systemów w poszczególnych krajach partnerskich;
- Uczestnictwo w przygotowaniu Katalogu wymagań i dobrych praktyk w zakresie oceniania;
- Prowadzenie działań promocyjnych projektu.
Aktualności
Osoby związane z tym projektem
Izabela Kowalska
Główna specjalistka
Projekt Premia społeczna
Jakub Pietrak
Główny specjalista
Projekty: Premia społeczna, Pożyczki na kształcenie
Anna Jankowska
Specjalistka
Projekt Premia społeczna