Social(i)Makers
INFORMUJEMY, że z końcem lipca 2020 r. zakończyliśmy prace w ramach projektu „Social(i)Makers”.
Głównym założeniem projektu „Social(i)Makers” było zbudowanie środowiska sprzyjającego rozwijaniu i upowszechnianiu wiedzy oraz narzędzi pozwalających wdrażać innowacje społeczne odpowiadające na aktualne kwestie społeczne i środowiskowe, wymagające nowego, nieszablonowego podejścia. W tym celu wdrożono szeroko zakrojone działania edukacyjne i komunikacyjne skierowane do potencjalnych interesariuszy innowacji społecznych, tj. instytucji finansowych, przedsiębiorców, decydentów i obywateli.
Działania projektowe adresowane były do twórców innowacji społecznych, podmiotów komercyjnych zainteresowanych włączeniem innowacji społecznych do procesów biznesowych oraz instytucji publicznych szukających niestandardowych rozwiązań służących podniesieniu jakości usług oferowanych obywatelom.
Projekt wdrażany był dwuetapowo.
Etap pierwszy
Social Innovation Academy (realizowany w latach 2017-2019)
Działania zrealizowane:
- Akademia Innowacji Społecznych (ang. Social Innovation Academy) – bezpłatny i ogólnodostępny kurs on-line oraz szkolenia stacjonarne składające się z 7 modułów prowadzących uczestników przez proces wdrażania innowacji społecznych – od pomysłu, przez realizację, aż po ocenę ich wpływu. Repozytorium Akademii znajduje się tutaj
- Festiwale „Social(i)Makers” – wydarzenia promujące Akademię Innowacji Społecznych organizowane w każdym z 7 krajów partnerskich
- Webinaria – działania uzupełniające dla Akademii Innowacji Społecznych, pogłębiające wiedzę w zakresie wybranych zagadnień zw. z wdrażaniem innowacji społecznych.
- Webinar on Active Citizenship - learn from a real case
- Scaling Social Impact - Discover how social enterprises are amplifying their impact
- Can Blockchain be a tool for Social Innovation?
- Successful strategies to work effectively with Stakeholders
- How do I capture and communicate impact?
- Is Europe financing Social Innovation?
- Social Innovation Policies - What role can hybrid business models play in generating social innovation?
Etap drugi
Social Innovation Skyrocket Lab (realizowany w latach 2019-2020)
Działania zrealizowane:
- Warsztaty metodą world café organizowane w 7 krajach partnerskich
- 7 hackathonów zorganizowanych w każdym partnerskim kraju. Polska edycja hackathonu – „Ethical Fashion Hackathon” dedykowana była wypracowaniu innowacji społecznych odpowiadających na wyzwania branży modowej
- Konferencja „Do Business, Make Impact” skierowana do startup-ów, innowatorów społecznych i reprezentantów firm odpowiedzialnych społecznie, która była częścią cyklu konferencji organizowanych przez organizacje partnerskie.
- Pilotażowe projekty w obszarze innowacji społecznych realizowane w 7 krajach partnerskich:
- Innovation Sharing Approach, Polska
- Diginclusion Hub, Austria
- Scalerator, Niemcy
- Innovative models for employment, Węgry
- Social Impact Evaluation, Włochy
- Open Future – entrepreneurial skills for young talents with disadvantaged background, Słowacja
- Learning by doing – Słowenia
- Ogłoszenie międzynarodowego konkursu „Be Social, Be Maker”
- Uruchomienie platformy internetowej www.skyrocketplatform.eu – przestrzeni stworzonej z myślą o innowatorach społecznych i szerokiej grupie odbiorców ich pomysłów. To miejsce pozwalające publikować innowacyjne pomysły, szukać rozwiązań odpowiadających na wyzwania społeczne, z jakimi mierzą się różne organizacje oraz nawiązywać współpracę
- Warsztat „Projektujemy przyszłość, czyli jak zapewnić rozwój innowacjom społecznym w Polsce”, który był częścią serii warsztatów Local Policy Focus Group organizowanych przez organizacje partnerskie. Wnioski z dyskusji posłużyły do stworzenia Local Action Plan – dokumentu, który w syntetyczny sposób odnosi się do szans rozwoju innowacji społecznych w Polsce
- 3 międzynarodowe warsztaty organizowane w ramach projektu Social(i)Makers – „The importance of impact management”, „Transnational collaboration among social entrepreneurs” i „Education for social innovation”. Wnioski zebrane podczas wydarzeń posłużyły do zdefiniowania ponadnarodowej strategii wspierania innowacji społecznych w Europie Środkowej.
Projekt realizowany był przez organizacje partnerskie z 7 krajów Europy Środkowej – Polski, Austrii, Niemiec, Słowacji, Słowenii, Węgier i Włoch. Partnerstwo projektu:
- Democenter-Sipe Foundation (lider projektu) https://www.democentersipe.it/
- Union of Municipalities of the Ceramic District https://www.distrettoceramico.mo.it/
- Roots of Impact GmbH http://www.roots-of-impact.org/
- Social Impact GmbH https://socialimpact.eu/
- ZSI GmbH – Centre for Social Innovation https://www.zsi.at/
- Pontis Foundation https://www.nadaciapontis.sk/en/
- Fundacja Fundusz Współpracy www.cofund.org.pl
- Regional Centre of Social Policy in Poznan http://rops.poznan.pl/
- IFKA Public Benefit Non-Profit Ltd. For the Development of the Industry https://ifka.hu/
- Budapest Chamber of Commerce and Industry https://www.bkik.hu/hu/
- Economic Institute Maribor, Economic Research and Entrepreneurship Ltd.
- Association of Municipalities and Towns of Slovenia https://skupnostobcin.si/
- arbeit plus – Social Integration Enterprises Austria https://arbeitplus.at/
Okres realizacji projektu: 1 sierpnia 2017 r. – 31 lipca 2020 r.
Budżet: ponad 3 600 000 EUR
Strona www: http://www.interreg-central.eu/Content.Node/Social(i)Makers.html
Aktualności
Ogłoszenia
Osoby związane z tym projektem
Dorota Nowicka
Kierowniczka Projektu
Projekt Premia społeczna
Kamila Łozińska
Specjalistka
Projekt Premia społeczna